LeanBlog - 5 perc Lean naponta

5 perces blog bejegyzések a Lean szemléletről minden nap. Több, mint 100 hazai és nemzetközi Lean Blogot szemlézünk naponta, majd összefoglalva osztjuk meg Veled a legértékesebbeket, amiket 5 perc alatt mindig el tudsz olvasni, videókat meg tudsz nézni. Blogger: Kesztler Róbert

Legújabb bejegyzések

Létrehozva ekkor:
Ahogy látom a visszajelzésekből, ez mindenkinek tetszik, mert valóban több köze van egy "motor cserének" az akár több tonnás szerszámok cseréjéhez, mint a kerék csere. Jó, jó, egy percre felejtsük el, hogy most ezek megjátszások, vagy valósak voltak ... a SMED módszer pontjaira emlékezz és mutasd be ezen keresztül kollégáidnak.
 
Köszönve Bálint osztását, itt egy újabb. Szerintem a legjobb!!! Ha SMED-et szoktál oktatni, akkor tudod miért... annyira le van egyszerűsítve, hogy "bárki" el tudja végezni, oda van készítve a következő szerszám, minden hozzáférhető, mindent könnyű mozgatni, nem kell keresni a helyét a zsanéros, teleszkópos megoldások miatt.
 
Igen, ennek az átalakításnak rengeteg költsége van. Ebben a Hummveben valószínű, hogy teljesen felesleges. Viszont mennyibe kerül egy perc leállás egy több 10 milliós gépen? Mennyit nyerünk vele, hogy nem órákig áll egy szerszámcsere miatt, hanem "csak perceket"? A választ már megadtad.
 
Címkék: smed videó
Olvasások száma: 13 0 hozzászólás

Létrehozva ekkor:
Egy újabb fejezettel bővítettem, mert így lesz még teljesebb és még értékesebb a Játszva Tanulni könyv
Az új fejezet: Kaizen!
 
A folyamatok fejlesztése, az ötletek kezelése, oktatások, játékos tanulás,... ez mind összefügg, ezért döntöttem úgy, hogy még adok bele egy kis extrát (egyenlőre változatlan áron).
 
kaizen-fejezet
 
jatszva-tanulni-3d-150
 
 
Olvasások száma: 22 0 hozzászólás

Létrehozva ekkor:
Ha az előző tetszett, ezt imádni fogd: Dzsip szétszedés és összerakás 4 perc alatt? Félelmetes!
 
Mondja neked bárki, hogy nem lehet átállni egy perc alatt!!!??? :-)
 
Itt iszonyatosan jól ki lehet emelni a szinkron pontokat, párhuzamosítást, szerszám nélküli szerelést, könnyű szerkezeteket, gyors rögzítések, tudja mindenki a dolgát,... SMED rulez!
 
Olvasások száma: 25 1 hozzászólás

Létrehozva ekkor:
Lehet még 42 másodpercnél is gyorsabban motort kiszedni? "Lehet!"
 
Olvasások száma: 38 0 hozzászólás

Létrehozva ekkor:
Hova nekünk kerék csere ... motor csere !!! 42 másodperc alatt? IGEN! ... vagy azért nekem is felmerültek kérdéseim, de ne rontsuk el az örömüket. A lényeget itt is ki lehet emelni:
 
 
Külön figyeld meg, hogy a srácot milyen módszerrel húzzák ki alulról :-D
Olvasások száma: 21 0 hozzászólás

Létrehozva ekkor:
Annyi jó videó kerül elő mostanában, hogy 10 újabbal lett bővítve a 100-as gyűjtemény.
Sőt két új kategória is van már: Egydarabos gyártás és Iroda!
 
Miért keresgélnél? Itt van 110 különleges Lean videó tréningekhez moderátori instrukcióval!
 
A csomag segítségével akár videókon keresztül is be tudod mutatni a különböző Lean módszerek lényegét!
 
10-video

http://leanshop.hu/

 
Olvasások száma: 22 0 hozzászólás

Létrehozva ekkor:
kerdes1. Meg tudod-e fogalmazni, hogy hova akarsz eljutni a cégeddel vagy a területeddel a következő néhány évben? Rendszeresen beszélgetsz-e erről az embereiddel? Vonzó-e számukra is ez az elképzelés, vagy csak te ambicionálod?
 
2. Segítesz-e a közvetlen munkatársaidnak, hogy a jövőképhez kapcsolódó, számukra ténylegesen motiváló, értelmes munkacélokat tudjanak kitűzni?
 
3. Kapnak-e a kollégáid rendszeres és széles körű visszajelzést a tevékenységükről (az eredmények méréséből, a kollégáktól, az ügyfelektől, tőled)?
 
4. Ismered-e igazán a munkatársaidat, és teszel-e tervezett lépéseket a szakmai és karrierfejlődésük elősegítésére?
 
5. Egyértelműen, őszintén és támogatóan fogalmazod-e meg elvárásaidat, kifogásaidat, aggályaidat, elégedettségedet?
 
6. Bevonod-e az embereidet az őket érintő döntésekbe, a közös jövő építésébe?
 
7. Rászánod-e az időt arra, hogy négyszemközti megbeszéléseket folytass a kollégáiddal (közös munkavégzési, problémamegoldási vagy fejlesztési célzattal)?
 
8. Hagyod-e az embereidet önállóan dolgozni, dönteni, hibázni, a hibákból tanulni?
 
9. Betartod-e a vállalásaidat és az ígéreteidet, kis és nagy dolgokban egyaránt?
 
10. Keresed-e folyamatosan a hatékonyabb és eredményesebb szervezeti működés lehetőségét?
 
A fenti tíz viselkedés nem veleszületett képesség kérdése, hanem a vezető szándékán múlik. Akárhányra tudtál ma igennel válaszolni, semmi akadálya, hogy a többire is elkezdj odafigyelni a jövőben. Garantáltan jobb vezető leszel tőle.*A teszt értékelése:1-4 pont: Lehet, de bele kell húzni
5-8 pont: Lehet, és jó úton is jársz
9-10 pont: Lehet, de tényleg csakis a színtiszta igazat válaszoltad??? Ha igen, akkor gratulálok!
Olvasások száma: 25 0 hozzászólás

Létrehozva ekkor:
Felhasználva az utóbbi hónapok visszajelzéseit, a héten elkészül a Játszva tanulni második kiadása, amit többek között közel 50 oldalas gyakorlat moderációval egészítettem ki!
Hogyan kell, mit érdemes, mit ne, tanácsok, tapasztalatok, ötletek, minta tematikák! Ezzel a fejezettel (talán) a legértékesebb magyar nyelvű Lean kiadvány lett! Miért? Mert ezzel a segítséggel Te magad lehetsz olyan, akivé válni akartál!
 
Az eddigi vásárlók automatikusan megkapják, aki most vásárol, már benne lesz!
 
 
jatszva-tanulni-3d-150

ROSSZ HÍR! :-(

 
Miután értéke nőtt, ezért sajnos hamarosan növelnem kell az árát! Kérem megértésedet!
Olvasások száma: 23 0 hozzászólás

Létrehozva ekkor:
Minden szinten terjed a jeges vödrös leöntés ... már Akio Toyoda is, a Toyota Motor Corporation elnöke is! Nem semmi ...
 
 
A kérdés, hogy mikor lesz STANDARD utasítás :-D
Olvasások száma: 26 0 hozzászólás

Létrehozva ekkor:
Néhány hete én is hírt adtam a GM eddigi legnagyobb visszahívásáról. Cikk itt: http://leandesign.hu/entry/2014/07/03/friss-hir-ez-lehet-a-general-motors-vege
 
Az ügy folytatódik...
 
gm-vege
 
[Totalcar] 
Egy összeomlott híd vagy gát tervezője általában büntetőjogi értelemben is felel a hibájáért – ugyanezt vezetné be a GM meghallgatásokat vezető Claire McCaskill szenátor azokkal szemben, akik, bár tudtak a gyáraik által ontott konstrukciós hibás autókról, nem rendeltek el visszahívást, és ezzel közvetve számos ember halálát okozták.
 
A szenátor javaslaténak persze csak egy része, hogy az autógyári vezetőket, akik cégük pénzügyi érdekeit mások biztonsága elé helyezik, bűnözőként állíthassák bíróság elé. Sokkal komolyabb következményekkel járhat az autógyárak számára, hogy a jelenleg, 35 millió dolláros bírság-plafont ezekben az esetekben teljesen eltörölné a javaslat, az érintett autónként megítélhető 5000 dolláros bíság-összeget pedig 25 000 dollárra emelné. Ez ugyanis azt jelentené, hogy az autógyártókra olyan bírságokat vethetnek ki, amelyek nagyságrendjükben is összemérhetők akár a cégek éves nyereségével is, főképp azokban az esetekben, amikor kiderül, hogy a hibáról már tudtak, de gazdasági megfontolásból nem javították ki azokat.
Az autók eltitkolt típushibái már évekkel ezelőtt, a Toyota gázpedál-botránya kapcsán a figyelem középpontjába kerültek az Egyesült Államokban. A bíróság a legfőbb ügyészség által kezdeményezett vizsgálat során példátlan mértékű bírságot, 1,2 milliárd dollárt ítélt meg, amelyet a japán gyártó kénytelen lesz befizetni az államkincstárba, ám úgy tűnik, az Egyesült Államok politika elitje a GM hibás gyújtáskapcsolóin húzta fel magát igazán. Itt ugyanis kiderült, hogy a General Motorson belül rég tudnak a minimális erőtől visszaforduló gyújtáskulcs problémájáról, de túl költségesnek ítélték az alkatrészek cseréjét. Így közvetve legalább tizenhárom halálesetet okoztak.
 
A jelenség egyébként nem új, már a 70-es években akadt hasonló eset, amikor kiderült, hogy életveszélyes konstrukciókat gyártottak Detroitban az után is, hogy kiderült ezek veszélyessége. A pénzügyi osztály ugyanis kimutatta, hogy jobban jár a vállalat, ha a várható áldozatok családjait kártalanítják, mint ha kifejlesztenek egy új, biztonságosabb megoldást, azt gyártásba küldik, és lecserélnek minden hibás alkatrészt. McCaskill szenátor javaslata erre a problémára adhat megoldást, hisz ez a megközelítés fel sem merül, ha a döntéshozók büntethetővé válnak, akár életfogytiglannal is.
 
 
Olvasások száma: 27 0 hozzászólás